Sunday, April 25, 2010

DE BLOEMEN

Mijn collega’s van werk waren zich bewust geworden dat er ‘iets aan de hand was’ in mijn leven. Hun vriendelijke zorg leidde tot heel wat plagen, vooral toen Werner opdaagde op een dag – totaal onverwachts – om bij mij te komen koffiedrinken.

En er gebeurde iets………als ik niet beter wist… zou ik gedacht hebben, dat Werner en mijn collega’s het samen afgesproken hadden. Echter – veel gebeurde gewoon bij toeval.

Werner deed iets wat hij nog nooit in zijn leven gedaan had (en lijkt vastbesloten om nooit meer te doen!)… hij stuurde bloemen!!!!! (oh, om eerlijk te zijn – hij zet vaak rozen op mijn nachtkastje – en aangezien rozen een speciale betekenis hebben van onze trouw ceremonie – zijn ze meer waardevol dan welke bloemen hij zou hebben gestuurd!)

De bloemen arriveerden op het moment dat ik het kantoor uitliep. Niet van gisteren, grepen de collega’s deze geweldige gelegenheid meteen aan – hi-jacked de kaart bij de bloemen, bliezen enkele ballonnen op en hingen de kaart met ballonnen aan het plafond.

Toen ik terugkwam in het kantoor en hun gezichten zag, wist ik dat er iets aan de hand was – en dacht – oh oh…meer plagerijen. TOEN zag ik de ballonnen en de kaart en begon ik te blozen. Overdonderd door al deze attentie – zag ik zelfs niet de bloemen die op mijn bureau stonden. Ik dacht slechts, dat de vrienden me plaagden over Werner. Het duurde een volle 5 minuten voordat ik de bloemen opmerkte en begon te beseffen dat dit meer was dan een ‘werk grap’.

Het toeval van dit alles was de ‘timing’. Het feit dat ik het kantoor uitliep op het moment dat de bloemen afgeleverd werden en gekoppeld met het vlugge reageren van mijn collega’s – ze maakten me totaal in de war over wat er aan de hand was en wie wat had gestuurd!!

Ik moest veel plagerijen verdragen na deze bloemen. Nog steeds brengen ze het feit naar voren dat ik niet meteen de bloemen gezien had.
Terugkijkend naar de foto, ben ik weer getroffen door de oplettendheid van de samenstelling: Narcissen! – Mijn lievelingsbloemen en ook de lievelingsbloemen van mijn Opa

No comments:

Post a Comment