Monday, May 3, 2010

DE VRAAG

Als ik er al over in de war gezeten had of de kinderen Werner zouden accepteren – ik maakte me voor niets zorgen. Werner had tegen me gezegd – die dag dat we voor de grap een huwelijksdatum vaststelden – om hen hun gang te laten gaan – ze zouden ‘aan boord komen’ in hun eigen tijd.

In December 2007 (slechts 1 jaar vanaf het moment dat de nonsens begon) , vroegen de kinderen openlijk aan Werner: “Dus… Ga je onze moeder vragen om met je te trouwen?”

Hoe die verandering van houding kwam – ik weet het niet. Zoals ik al eerder heb gezegd – we begonnen allemaal aan hem te wennen.

Maar – In December 2007 was de scheiding van Werner er nog niet door. Dus zijn standaard antwoord was – “nee, dat kan ik niet – ik ben nog steeds een getrouwde man”.

Uiteindelijk was het door Marielle dat we te horen kwamen dat de scheiding van Werner doorgegaan was. Diverse keren was het heen en weer gegaan tussen de advokaten, regelingen etc. Een zeer stressvolle tijd. We wilden niet dat de Prof en Cream Puff enige details van onze vriendschap te weten zouden komen – in het geval ze dat tegen ons zouden kunnen gebruiken.
Zoals het was – ze bleven zalig onwetend.

Dus op een avond, aan het einde van Maart 2008, belde Marielle ons op van het huis van haar vader, met de beroemde woorden: “ik denk dat Werner nu gescheiden is”.

Nu, dat was goed nieuws voor ons!

De vraag die de kinderen stelden, veranderde nu en werd meer veeleisend: “Dus Werner – WANNEER ga je onze moeder vragen om met je te trouwen?”

No comments:

Post a Comment