Thursday, August 12, 2010

Het is een heel tijdje stil geweest op deze blog. Yvonne is inmiddels verder gegaan met haar blog. Ik zal proberen haar 'in te halen'. Ik zal de datum van haar originele blog erbij zetten. Zodoende zal het hele verhaal beter te begrijpen zijn.



De volgende blog schreef ze 31 Mei 2010 en dit was het:

JE HEBT BERICHT




Sorry voor de stilte. Wat SARS (Zuid Afrikaanse Belasting Dienst) FILING seizoen noemt, noemen we bij ons op kantoor SILLY seizoen.

Dit houdt in dat SARS de ontwikkeling van een heel jaar, gedaan wil hebben in 2 weken en vlug wil uitsturen voordat de mensen beginnen met het indienen van hun belastingopgave. Dus, DIE tijd is begonnen - alles staat onder druk.

Terug naar het verhaal.....

De kinderen hielden ons bruiloft nieuws een groot geheim. Misschien was het niet zozeer een geheim als wel het feit dat ze geen moeite deden om de Prof of Cream Puff op de hoogte te brengen van onze plannen om te trouwen (petje af voor hen).

Stel je zijn verbazing voor, toen hij 6 weken voor de trouwdatum, op de hoogte kwam. Ik vraag me heimelijk af (sorry) - wat ging er door hun hoofd?

Hoe dan ook - een onverwachte e mail van de Prof kwam in mijn in-box:

Ik hoor, dat je tot een moedige beslissing bent gekomen. De kinderen vertellen me dat je met Werner gaat trouwen? Ik zelf zou dat nooit doen....niets tegen Cream Puff - als je begrijpt wat ik bedoel?

Ik las dat en dacht....eigenlijk - nee - ik weet niet wat hij bedoelt. Hij was bereid om 2 huwelijken te breken en 5 kinderen onnoemelijk veel verdriet te doen..... en WAARVOOR? Voor een halfhartige samenwonen-regeling, zonder zekerheid, zonder verplichtingen?

Sorry Prof - ik snap er niets van.

En luister eens........ wat zegt dat over het huwelijk met mij? Het zegt, dat die tijd, de slechtste tijd van zijn leven was. Dus, als dat waar is, zou IK degene zijn die niet meer opnieuw zou willen trouwen.

Ik denk dat ik heel blij kan wezen, dat mijn opvatting van het huwelijk geen schade geleden heeft door de ontrouw van de Prof.

Terugdenkend: ik denk dat de mening van de Prof over het huwelijk, altijd gebroken was, die leidden tot nog meer gebrokenheid. Een groter inzicht is dit: ik denk dat zijn leven een zelf vervullende profetie over het huwelijk was.





















































No comments:

Post a Comment