Friday, August 20, 2010

DIEVEN (huidig)

20 Junie geschreven door Yvonne na een tijdje stilte….

Dus…. Als je denkt dat de wereld plat is en ik eraf viel aan de andere kant…….dan heb je waarschijnlijk gelijk. Die ‘platte’ wereld is mijn werk – en het einde ervan is SARS (belastingen). O ik houd ervan om SARS te haten. Ze bieden me werkgelegenheid, maar ‘filing’ seizoen is te erg voor woorden.

Dus – het diepe, diepe gat waar ik in gevallen ben, heet FILINGseizoen.

Al mijn creativiteit, tijd en energie zijn in die bodemloze put gevallen.
Blijkbaar, zegt men, zal deze put dit weekend dichtgaan.

Maar nou ja, wanneer onze programma’s “live” gaan, krijgen we miljoenen gebruikers die ‘bugs’ vinden die de testers over het hoofd hadden gezien!

Verder met andere onderwerpen. Mijn vriendin van werk had ‘smash and grab’ op weg naar huis, nadat ze bij werk een late dienst gewerkt had. (NB.Dit zijn misdadigers die een ruit van de auto stukslaan en dingen uit je auto proberen te stelen). (Ik wist dat tot laat werken, slecht was voor je gezondheid!). Ze sloegen er een ruit uit die notabene anti smash en grab had. Blijkbaar is het niet moeilijk om door dat spul te komen. Die lui bij de ‘glasplaatsen’ zeggen tegen je dat ze je venster 4 x zo hard moeten slaan om door het glazuur van de vensters te komen……nou, dat is niet zo. Dus – als je dacht dat dit spul je beschermt….. dan heb je het mis.

Laat al je bezittingen in de kattebak van je auto. Ze kunnen nog steeds ‘smash and grab’ doen – maar er is niets wat ze kunnen nemen.

Ga in gedachten na hoe je zou reageren in zekere situaties en oefen je geest om aan alternatieven te denken. Mijn vriendin zag dit aankomen en was zich bewust van het komend gevaar. Ze stopte een heel eind terug, toen ze hen tussen de auto’s zag rennen en ze probeerde de auto daarna rijdend te houden. Maar uiteindelijk moest ze stoppen voor het rode stoplicht en ze kon er niet doorheenrijden vanwege het aankomende verkeer. Ze zou in staat zijn geweest om er doorheen te komen door de afrit te nemen in de tegenovergestelde richting. Maar ze dacht daar niet vlug genoeg aan.

Dat is waarom ik zeg –probeer na te denken over situaties om je te helpen snel te reageren als het nodig zou zijn. Is het niet treurig dat we zo moeten denken en handelen.

Je mening over overwerk alstublief?

Wat doe je wanneer je onder druk wordt gezet om extra te werken en iedereen anders doet het? Het lijkt echt slecht als je de enige bent die ‘nee’ zegt. Nu zeg ik in mijn hart ‘nee’, maar ja, met mijn handelen…..eish.

Het opschrijven van mijn verhalen zet vaak de dingen in perspectief. Ik zat te denken over een titel voor deze post en plotseling trof me dit als een donderslag bij heldere hemel. Het thema van mijn beide verhalen heeft een gemeenschappelijke draad. Het enige verschil is dat bij het ene, geweld aanwezig was, bij het andere, dwang. Beide hebben een element van ‘iets gestolen’.

No comments:

Post a Comment